Voorstel mediaplan
hard-selling campagne

boodschap

De communicatie is vooral gefocust op hard-selling. Primair doel is de verkoop van zoveel mogelijk overkappingen, schuifwanden en serres. Daarvoor wordt consequent en prominent een lage vanaf-prijs getoond.

doelgroep

De doelgroep bestaat uit woningeigenaren in Nederland (en langetermijnhuurders) in de leeftijdscategorie 25 tot 70 jaar. Gezien de prijspropositie richten we ons op het midden- en lage segment (welstandsklasse C en B2). 

advertenties
huis-aan-huis media

Om landelijke bekendheid in de doelgroep te genereren zijn advertenties in de gratis huis-aan-huis-media het middel om snel en eenvoudig een grote groep te bereiken, inclusief adressen met de NEE-JA sticker. Vrijwel iedere bewoner ontvangt deze krant met plaatselijk nieuws. Zeker in dorpen en kleinere steden worden deze goed gelezen. 

  • periode: februari - september
  • formaat: 1/1 pagina, 1/2 pagina, IM'er voorpagina

folder

Om in een oogopslag het complete aanbod te kunnen tonen adviseren we om net voor het seizoen een eenvoudige folder met de huis-aan-huis media mee te sturen. Dit betreft een gevouwen A3 naar A4, dus vier pagina's A4.

facebook

Naast print media is het van het van belang om op social media actief te zijn. Gezien het product en de doelgroep is Facebook een zeer geschikt kanaal. Novente maakt een planning, beheert de advertenties en content en adviseert een maandelijks budget.

BEGROTE INVESTERING: EUR 1.000 per maand

doelen

Naamsbekendheid

Solundo moet een begrip worden. Daarvoor moet de naam met een hoge frequentie gecommuniceerd worden. Zodat iemand bij het woord terrasoverkapping direct aan Solundo denkt, en andersom.  

Traffic

Elke uiting, elke boodschap is gericht op leadgeneratie. Iedereen met een latente behoefte aan een overkapping moet geprikkeld worden om de website te bezoeken.

Verkoop

Conversie. Dat is het uiteindelijke doel. De offline en online investeringen moeten terugverdiend worden met een gezonde ROI. 

advies Novente

Om de mediacampagne zo effectief mogelijk in te zetten, adviseert Novente een gefaseerde aanpak. De door Solundo genoemde levertijden kunnen bij grote aanloop namelijk een tegeneffect teweegbrengen.

Ons advies is daarom om in de eerste fase te focussen op een gebied van 50 - 100 km rondom Nunspeet. Vervolgens breiden we iedere maand het gebied uit en kan de traffic beter gemanaged worden. Ook biedt monitoring van de respons de mogelijkheid om continu de campagnes te optimaliseren.

Graag lichten we ons voorstel en adviezen toe in een vervolgafspraak.